Al sinds 1896 is Willem II dé voetbaltrots van Tilburg. Naast het leveren van aantrekkelijk voetbal staat maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel bij Willem II. Om voetbal en samenleving zo goed mogelijk met elkaar te verbinden is op 21 juli 2016 Stichting Willem II Betrokken opgericht. Een stichting die maatschappelijk ondersteunt, begeleidt en initieert.

Willem II Betrokken gebruikt het imago en de kracht van voetballers en de club om een duurzame bijdrage te leveren aan talentontwikkeling, participatie en positieve gezondheid bij de inwoners van de regio Tilburg. Het voornaamste doel van Willem II Betrokken is het beïnvloeden van de samenleving op een positieve manier. Aan de hand van verschillende maatschappelijke projecten die Willem II Betrokken samen met verschillende partners inzet, moet dit doel bereikt worden. Willem II is ten slotte meer dan voetbal alleen!

Studio-Direct is verantwoordelijk voor de vormgeving en uitvoering van het eerste jaarverslag. En daar zijn we echt trots op.